case Boosth

Najaar 2014 meldt Belvedère Health Innovations (nu 457 Independent) zich bij bureau 20/20 om mee te denken over een nieuw product dat bewegen bij jongeren wil stimuleren: een fitband / activity tracker in combinatie met een game. Het idee was er maar dat complete uitwerking moest nog komen. Samen met eigenaar Joep Gubbels hebben we op basis van het Merk Positionerings Sheet/Model de complete propositie en positionering bedacht en in kaart gebracht incl. het bedenken van een nieuwe naam: Boosth.

Het principe is even eenvoudig als briljant. Laat kinderen meer bewegen doordat bewegen te koppelen aan een game. Kinderen verdienen door te bewegen, geregistreerd door een speciale activity tracker, punten. En met deze punten kunnen ze he spel spelen. Zowel voor Android als Apple devices. Op basis van de naam, die een en al gezondheid, beweging en energie uitstraalt, ontwikkeld Goal 03 het game platform.

Samen met de oprichter en de game ontwikkelaar bedachten we de kernwaarden, archetypen en merkkarakters. We brachten de concurrentie in beeld en de doelgroepen: jongeren, hun ouders maar ook verenigingen, scholen, etc. Allemaal partijen die van invloed zijn op het gedrag van kinderen. Daarom moest de activity tracker extra cool zijn en moesten ook ouders mee kunnen doen. De activity tracker is gemakkelijk te bestellen en de game zo te downloaden. Door te bewegen en het spel te spelen schuif je steeds een level op en wordt de uitdaging groter.

Bureau 202/20 is er trots op een bijdrage te hebben kunnen leveren aan een dergelijk project. En honderden jongeren extra aan het bewegen te hebben gekregen.

Heb jij ook een product of dienst (idee, concept of introductie) dat op de juiste manier gepositioneerd moet worden? Mail me dan en ik maar een afspraak met je.