case Dadawan

Bijna parallel aan de ontwikkeling van Kaboom werd een nieuw restaurantconcept ontwikkeld voor horeca ondernemer pur sang Danny Deng.

Bureau 20/20 kreeg de opdracht om het concept, de propositie en de positionering te ontwikkelen van een uniek restaurant. Na vele brainstorms kwamen we tot een formule gebaseerd op de clash tussen Oosterse en Westers keuken (fushion) en dat tegen zeer scherpe prijzen. Het concept moest immers passen bij buurman Kaboom Hotel. Als uitgangspunt stond de presentatiewijze van de gerechten: alles in kommen. Immers in het verre Oosten is het eten uit een kom dagelijkse bezigheid en zo kenmerkend voor het beeld dat we hebben. En zo bedacht Bureau 20/20 de naam: Dadawan. De naam die staat voor ‘brutale’ (eigenzinnig) kommen. En die kommen werden in vele uitingen verder uitgewerkt. Als ‘verpakking’ voor een gerecht, als onderdeel van het interieur en uiteraard in de huisstijl.

Bureau 20/20 organiseerde ook alle activiteiten rondom de officiële opening na een aantal weken proefdraaien op 15 december 2015. Dadawan werd met een spetterende party incl. DJ en exotische cocktails geopend door economie wethouder John Aarts en eigenaar Danny Deng voor familie, relaties en pers. Met de langste sushi roll van Nederland en een hamburger van ongekende proportie werd een eerste record gezet.

Inmiddels is het restaurant niet meer weg te denken uit Maastricht en dankzij de combinatie van ‘wordly food – small town prices’ zit het restaurant bijna elke dag bomvol (incl. wachtrijen!). En is het concept uitgerold naar: Arnhem en Eindhoven. Bureau 20/20 is dan ook trots dat het aan de wieg heeft mogen staan van een zo bijzonder concept.

Heb jij ook een tijdelijk project of wil je van gedachten wisselen over een nieuw horecaconcept en de positionering met marketing en communicatie ervan? Mail me dan en ik maak een afspraak met je.