case Kaboom

In het najaar van 2014 krijgt LBG Hotels de kans om een bijzonder pand in de exploitatie te nemen: Stationsplein 1, recht tegenover het centraal station van Maastricht. Een unieke locatie om de moderne reiziger welkom te heten.

Bureau 20/20 krijgt de opdracht de propositie en positionering verder uit te werken incl. de communicatie-activiteiten rondom de introductie van het hotel. En dat terwijl de naam van het hotel intern al bedacht is: Kaboom. Het hotel voor de moderne reiziger met een sterke link naar de traditionele waarden van Maastricht in een modern ‘Dutch Design’ jasje. Geen overbodige frutsels maar alle benodigdheden (slapen, douchen, verblijven) op kwalitatief hoogstaand niveau én tegen een zeer scherpe budget prijs. Kamers vanaf € 60,--. Ontbijten bij buurman Dadawan of in een van de vele restaurants om de hoek. Kenmerkend voor het hotel is het bijzondere behang (tot op het plafond!) ontworpen door interieurontwerper Roger Haan in samenspraak met grafisch ontwerpster Annabeth Nies. Een perfect creatief ‘koppel’ dat de gewaagde propositie en positionering perfect uitwerkt in het complete pand (incl. een eigen iconentaal).

In eigen huis wordt de website gebouwd die doorspekt is van alle unieke elementen uit de positionering, die zelfs doorgetrokken is in de kleding van het baliepersoneel en de diverse ‘give aways’.

Op 1 juli 2015 is het zover. Onder grote belangstelling van pers en genodigden opende wethouder John Aarts het hotel. En zoals dat hoort bij een hotel met de naam Kaboom met een ‘boem’. Aan de buitenkant van het hotel hangt een replica van een kamer in de steigers die er dan nog staan i.v.m. de afwerking van het hotel. Een levend billboard, aandachttrekker van jewelste.

En vanaf het eerste moment lopen de boekingen storm. Mede dankzij veel free publicity van o.a. reis- en travel bloggers die we uitnodigen voor een sleep over. Zij weten de ‘urban traveller’ in binnen- en buitenland perfect te bereiken. Maar ook dankzij de tot dan voor Maastricht unieke meerpersoonskamers vinden veel families, vriendengroepen, etc. de weg naar Kaboom. En tot op heden is het hotel een succes binnen de LBG Hotels familie. Bureau 20/20 is dan ook nog steeds trots op het werk, incl. de uitwerking van de propositie en positionering, dat met een klein team in korte tijd werd gerealiseerd.

Heb jij ook een tijdelijk project of wil je van gedachten wisselen over de marketing communicatie van een horecaconcept incl. positionering ? Mail me dan en ik maak een afspraak met je.