case Kraptekansen
i.s.m. Kamer8cht merk, ontwerp, communicatie
In opdracht van de provincie Limburg, cluster Economie & Innovatie, hielp ik mee om het basisconcept verder in te vullen en de strategische en operationele marketingcommunicatie incl. branding rondom dit event uit te werken.
Kraptekansen heette niet zo. Het was de Limburgse Arbeidsmarkt Dag in het verlengde van de presentatie van het jaarlijkse onderzoek: Limburgse Arbeidsmarktmonitor. Dit haar wilde de provincie het anders aanpakken en er een volwaardig kennisevent en marketinginstrument van maken met plenaire sprekers en parallelle programma’s. Samen met de interne werkgroep, dank aan Inzhu Sagiyeva, Dominique Steins en Cindy Sleijpen, werkten we samen met Kamer8cht de complete branding uit en verzorgden het online en offline communicatietraject.
Eerste stap was de ontwikkeling van de naam die recht moest doen aan de positieve insteek en de inspiratiegedachte achter het event. Ook het logo en de huisstijl, aansluitend bij de huisstijl van de provincie, moest deze insteek weergeven. Belangrijk om, ook letterlijk, te laten zien: deze tijden vragen om een andere aanpak. De arbeidsmarkt van 2030 begint immers vandaag. Centrale draai- en ankerpunt in communicatie was de website. Een relatief eenvoudige ‘onepager’ (WordPress) die gekoppeld was aan de app van Yellenge. Hierin zat ook de inschrijf- en registratiemodule. Een eigen adressenbestand van de provincie kreeg een email uitnodiging om in te schrijven. Daarnaast werkten we in het concept samen met vier kennispartners (Ondernemend Limburg, Driessen Groep, Open Universiteit en TNO) die ook weer hun achterban konden uitnodigen met behulp van het door ons aangeleverde materiaal. In aanloop naar het event kregen de inschrijvers updates. We koppelden de LinkedIn-pagina van de provincie aan de site en maakten vanuit een contentkalender een aantal betaalde posts naast autonome content.
Ook kwam er een online contentcampagne in de nieuwbrieven van Ondernemen in Limburg. Alle inspanningen tezamen leidden tot het halen van het beoogde aantal deelnemers. De dag zelf in de Maaspoort te Venlo was een bron van inspiratie. We verzorgden de narrowcasting en de aankleding met o.a. banners en een grid voor de presentaties. Bezoekers hadden een hoge waardering voor de nieuwe aanpak.
Heb jij ook een tijdelijk project of wil je van gedachten wisselen over de marketing communicatie van een platform? Mail me dan en ik maak een afspraak met je.