Je zegeningen tellen, deel 1

Je zegeningen tellen is zo’n mooi ouderwets gezegde dat zijn oorsprong inderdaad in de Bijbel vindt (Jozua 24:16-18). Nu ben ik niet meer zo’n praktiserend katholiek maar het is goed om een keer in de zoveel tijd stil te staan bij de dingen die je wel bereikt hebt in plaats van bij de dingen die niet gelukt zijn.

Zoals velen weten was 2014 privé een zwaar jaar dat ook van invloed is geweest Bureau 20/20. Toch ben ik tevreden met de projecten die ik sinds september 2013 heb kunnen doen. Ik realiseerde me dat pas weer toen er tijdens een bijeenkomst van De Siter iemand aan me vroeg wat ik nu zo allemaal doe en heb gedaan. Als je dan het afgelopen anderhalf jaar de revue laat passeren dan is dat een mooi rijtje aan projecten en opdrachtgevers. Bij deze!

MTB Maastricht
De positionering geschreven en de naam bedacht voor de nieuwe drukkerij Impreso. Een business concept waarin mensen uit de wsw een centrale rol spelen. Uitgebreid stil gestaan bij de immaterieële meerwaarde van het concept dat zit in de passie van de mensen op de werkvloer. Met als voorlopig hoogtepunt het binnenhalen van de complete drukorder van de Vebego bedrijven, een onderneming die als geen ander begrijpt hoe belangrijk MVO nu en in de toekomst gaat worden als onderscheidende merkwaarde.

Machinefabriek Bosserveld
Voor dit echte maakbedrijf in Maastricht  de lanceringsparty georganiseerd van de kalender 2014. Een kalender die een statement maakte voor meer jongeren in de maakindustrie en die liet zien dat maakindustrie ook best ‘sexy’ kan zijn. Met als resultaat veel ‘free publicity’, enthousiaste klanten en een tevreden opdrachtgever.

Racing Days 2013
De publiciteit verzorgt in opdracht van MECC Maastricht en de familie Veltman voor de eerste versie van dit indoor allround race & rally spektakel. Twee dagen lang brullende motoren, glimmende bolides en charmante pitspoezen. Meer dan 2.000 tevreden bezoekers kwamen naar deze eerste versie. Veel free publicity vooraf, tijdens en na het event gegenereerd (o.a. L1 TV) en een basis gelegd voor een succesvolle toekomst.

Podium24
Voor het werkgeversservicepunt nieuwe stijl in Maastricht de structuur bedacht voor de nieuwe website op basis van hun business plan incl. het aanscherpen van het ‘what’s in it for me’ voor potentiële opdrachtgevers. De website werd ontworpen en gebouwd door Invengi. Daarnaast ook de teksten ge- en herschreven, advisering inzake beeldmateriaal en gekeken naar de integratie van FaceBook, Twitter en LinkedIn in het dagelijkse communicatieproces.

MKB Roadmaps 2.0
In opdracht van Maastricht Instruments en LIOF de communicatie, de smeerolie, verzorgd voor dit traject van 1 jaar waarin start ups in de healthcare & medtech sector worden begeleid bij het schrijven en uitwerken van hun business case. Vooral veel interne communicatie gedaan via middelen als LinkedIn en e-mail nieuwsbrieven. Daarnaast een mooie reeks artikelen in Limburg Onderneemt waarin elke maand een van de deelnemers werd geportretteerd. Op dit moment loopt de inschrijving voor de 3.0 serie.

C-City
In opdracht van toen nog Continium samen met het directie- en marketingteam gewerkt aan het denken over en schrijven van de positioneringsdocumenten van de twee nieuwe entiteiten/merken (Columbus Earth Theater en Cube Design Museum) en het nieuwe overkoepelden merk: C-City. Stap 2: het mee ontwikkelen van deze nieuwe namen (incl. naamonderzoek, vrijwaring, URL’s en juridische implicaties). De documenten vormen de basis voor de verdere branding en communicatie, zoals het hele ontwerp- en grafische traject dat nu uitgewerkt wordt door Brandrepublic uit Utrecht.

Vida Mama
Dat niet iedere opdracht complex hoeft te zijn bewijst het werk voor Vida Mama wel. Een advies geschreven naar aanleiding van een brainstormgesprek met deze jonge onderneemster in een verwachtingsvolle branche. Niet alleen kleding voor moeders-in-spe maar ook voor vrouwen die, vaak om medische reden, problemen met hun buik hebben. Twee doelgroepen die ogenschijnlijk niets met elkaar te maken hebben, hoe doe je dat? Goed gekeken naar de website, de winkel maar vooral ook naar FaceBook.

Lift Off
Hand- en spandiensten geleverd, all round communicatie advisering voor het in de markt zetten van dit nieuwe entertainment concept, bedacht door Marcel Falize, slagwerker bij het orkest van André Rieu. Het concert in Parkstadtheater Heerlen in december werd door de bezoekers goed ontvangen. Een dergelijk mooi initiatief verdient nog meer exposure. Vandaar dat we nu nadenken en uitwerken hoe dit orkest nog beter en nadrukkelijker in de markt te zetten. U gaat nog meer van ons horen!

Ik ben pas halverwege mijn zegeningen en nu al zoveel mooie projecten. Ik moet jammer genoeg stoppen anders wordt deze blog te lang. Volgende week deel 2. Dat is wat ze een ‘cliff hanger’ noemen. 😉