wie
bureau 20/20 is een denk- en doe bureau gespecialiseerd in creatieve branding, merkpositionering en (interim-)communicatieprojecten en is in 2013 opgericht door Hans Bours.
bureau 20/20, schept duidelijkheid
In de oogmeetkunde staat 20/20 visie voor het best mogelijke menselijke zicht. bureau 20/20 helpt je bij het duidelijk positioneren van je merk, zodat jouw klanten een glashelder beeld krijgen van je propositie, in één oogopslag zien wie je bent en welke oplossing je biedt voor hun probleem en dus waarom ze voor jouw product of dienst moeten kiezen.
over Hans
Hans Bours (1964) is een door de wol geverfd communicatiedier en werkte ruim drieëntwintig jaar bij het gerenommeerde marketing- en communicatiebureau Infour Heerlen, de laatste elf jaar als eigenaar-directeur. Onder zijn leiding werkte Infour voor aansprekende klanten als Arcus College (nu Vista), Atrium MC (nu Zuyderland), MECC Maastricht, Bouwpartner Groep en Provincie Limburg.
Als ervaren rot in het vak heeft Hans wel al iets van zijn haren, maar nog niets van zijn streken verloren. Daarom besloot hij begin 2013 met bureau 20/20 een nieuw avontuur aan te gaan en als ‘merketeer’; organisaties te helpen met hun branding en merkpositionering. Of organisaties te helpen met (complexe) communicatie-trajecten. In opdracht of als interim klus.
Hans studeerde HEAO Communicatie en nam deel aan tal van cursussen, masterclasses, seminars, trainingen en workshops op het gebied van marketing en communicatie. Begin 2013 volgde hij de instapcursus brand management en doorliep daarna de masterlopleiding ‘brand management’ aan de Eurib Rotterdam, en maakt op die manier de ontwikkeling door van allrounder tot specialist op het gebied van branding en merkpositionering. Ook deed hij de basiscursus 'behavioural design' aan de SUE Academy.
Binnen bureau 20/20 heeft hij inmiddels een aantal mooie opdrachten mogen uitvoeren voor o.a. provincie Limburg, cultuurorganisatie De Domijnen, Zuyderland MC, MVO platform Sprinc, Cube Design Museum, samenwerkende sociaal ontwikkelbedrijven Noord Brabant en FOXX AV. Hans zich verbonden als communicatie strateeg aan designbureau Kamer8cht.
Hans is bourgondiër in hart en nieren en hij houdt van mooie wijnen, lekkere maaltijden, Italië én Cindy. En het liefst in een combinatie van die vier. Om in conditie te blijven moet er dus gesport worden: spinnen en wielrennen. Hij is lid van kookclub il Musetto di Maiale, zat ook in het bestuur van fundraiser Five4Five (Kankeronderzoekfonds Limburg) en is onbezoldigd voorzitter van Ondernemend Wyck. Iets terug doen voor de maatschappij is relevant